האם שחמט זה ספורט? תרבות? או מדע?

האם שחמט זה ספורט? תרבות? או מדע?

יש הרבה מה ללמוד מ ב-64 הריבועים שמרכיבים את לוח השחמט, המציאות היא שאפשר ללמוד כמה מהשיעורים החשובים בחיים באמצעות משחק השחמט. פיתוח אסטרטגית משחק כשחמטאי משמעותיים מאוד עבור קבלת ההחלטות הרחק מעבר ללוח השחמט.

שחמט כדרך חיים, שיפור מיומנות ופיתוח אסטרטגיה

זיהוי הזדמנות
במשחק שחמט אינך צריך לקוות למהלך גרוע של היריב, שחמט מלמד אותך שבדיוק כמו בחיים, אתה צריך ליצור הזדמנויות משלך ולעולם לא לחכות יותר מדי כדי לעשות מהלך, ייתכן שהזמן המושלם לעולם לא יגיע או יגיע מאוחר מדי. בין אם זה בשחמט, בספורט או בחיים, אתה אחראי על יצירת ההזדמנויות שלך ולתת ליכולות שלך לדבר.

ללמוד להסתכל על התמונה הגדולה
בשחמט אתה צריך לשחק עם מטרה והמטרה להכניע את היריב, הסתכלות על לוח השחמט מאפשרת לך לראות 'תמונה גדולה' ולנסות לחשוב כמה צעדים קדימה בשביל להתקרב אל הנצחון, כמו בחיים, צריך לחשוב על העתיד על מנת לקבל את ההחלטות הנכונות עכשיו. זה אולי נראה קשה, אבל לפעמים אתה פשוט צריך ללכת על זה, 'בחירה קשה' עכשיו עלולה להוביל אותך לתגמול גדול יותר מאוחר יותר.

כישלון עוזר לנו לגדול
שום דבר לא מלמד אותנו יותר מטעויות וכישלונות. למידה אמיתית היא בדרך כלל אינה קלה וזה נורמלי להיכשל קודם וללמוד שוב. לא משנה כמה אתה מיומן, הפסד הוא חלק ממשחק השחמט ובדיוק כמו בחיים הניחו שתעשו טעויות – אבל הקפידו ללמוד מהן – ואל תוותרו תמיד אפשר להשתפר ולתכנן טוב יותר.

לכל פעולה שלנו ישנם השלכות
בשחמט ובחיים אתה תגלה די מהר שלכל פעולה שלך יש השלכות חיוביות ושליליות, לכל מהלך שאתה עושה צריכה להיות מטרה. לפעמים תפסיד במשחק ולפעמים תנצח, לפעמים טעות בתחילת המשחק יכולה להרחיק אותך מאוד מנצחון, קבל את זה שלפעמים זה קורה וראה בזה חלק משכר הלימוד.
כשחקני שחמט, אנחנו צריכים להתמודד להתגבר וללמוד מזה להמשיך הלאה.

תמיד להיות מפוקס על המטרה
הגדרת מטרות ויעדים מאפשרת לך להתמקד בדברים החשובים ביותר שיכולים לקדם אותך, לצבור נצחונות, לרכוש ניסיון בשחמט, להתנהל חברתית, יש המון דברים שיכולים להשפיע על יכולת המשחק שלנו, יצירת מטרות ברורות בשילוב טקטיקות שונות נותנת לך סיבה לעבוד קשה בשביל לזכות בנצחון, וגם זאת סיבה טובה לחגוג את זה כשאתה מגיע ליעד.

שחמט

משחק אסטרגיה לא רק ל'חכמים'

Back Side

Easily add or remove any text on your flip box!

Learn More
שחמט נקשר באופן משכנע לשיפור הריכוז של בני נוער כעוזר ותורם לפתרון בעיות, חשיבה ביקורתית, מקורית ויצירתית - ואפילו יכולות מתמטיות. מחקרים גם מעידים שמשחק שחמט עוזר באחסון זיכרון ובאופן שבו מוחות צעירים מנהלים מידע. כיום בניגוד לעבר יכולים כולם לשחק שחמט, השחמט כבר אינו נחלתם של תלמידים מחוננים ואנשים בעלי יכולות גבוהות מהממוצע , כל אחד שרוצה יכול ללמוד ולהנות ממשחק השחמט וגם להיות שחקן מצוין ולהגיע להשיגים. השחמט הוא אימון בדפוסי חשיבה למוח באמצעות פיתוח טקטיקה ופיתוח אסטרטגיה מובילה שתקח אותך להצלחות בכל שלב בחיים.

השחמט כשפה אונברסלית עבור נוער

השחמט מגשר על פערים של שפה, תרבות, גזע, גיל, לאום ומעמד חברתי, בזכות החוקים הפשוטים של המשחק כל אחד יכול למצוא יריב ראוי ומאתגר, תוכלו לראות שחקני שחמט צעירים מול מבוגרים, קשישים מול ילדים, נשים מול גברים, משחק השחמט הוא למעשה המשחק היחיד שאנחנו מכירים, שבו כל הכלים גלויים לפניך, אינך תלוי בקוביות או במזל ומה שיקבע אם תפסיד או תנצח זאת רק הדרך שבה תבחר.

שחמט זה גם ספורט וזה רשמי!

על אף שמשחק שחמט משחקים בדרך כלל באולם או בחדר ממוזג תוך כדי ישיבה על כיסא בטח תופתעו לגלות ששחמט הוא גם ספורט לכל דבר. שחקני השחמט נקראים ספורטאים ובשנים האחרונות עמדה זו קיבלה חיזוק בכך שגם הועד האולימפי הבין הלאומי הכיר בשחמט כספורט.

ישנם גם מחקרים שמעידים כי ספורט השחמט אפילו יעיל לשריפת שומנים, שחקן שחמט בטורניר יכול לשרוף כ 6000 קלוריות ביום בעודו יושב על כיסא ורק חושב, לחץ הדם של שחמטאים בזמן משחק זהה ברמתו ללחץ הדם אצל אצני מרתון(!) וגבוה יותר משל שחקני טניס מקצוענים(!).

השחמט משפר את שרירי המוח

השחמט משפר את השרירים הכי חשובים בגוף שלנו, שרירי המוח. הוא משחק אסטרטגי שדורש המון חשיבה מחוץ לקופסה וכמעט בכל עיר ויישוב אפשר למצוא לפחות מקום אחד בו מלמדים ומשחקים שחמט. כנראה אין ענפי ספורט בעולם שחשובים להתפתחות המוחית שלנו כמו ענף השחמט. המשחק מעניין, מאתגר ואם אתם טיפוס שאוהב לחשוב כנראה שהוא בול עבורכם.

אודות קורס השחמט שלנו.

'שאה מט' קורס שחמט עבור בני נוער
קורס חוויתי המטפח קשרים חברתיים ומעניק מיומנות חשובות ככישורי חיים, כבר לאחר השיעור הראשון תוכלו לראות לוחות שחמט צצים בהפסקות, בטיולים ואפילו בערב בין חברים, הכיף של המשחק הוא שכל אחד יכול לשחק ותמיד יש עוד מה ללמוד, זהו משחק שנשען על חשיבה אסטרטגית, מאלץ אותך לחזות את היריב ולתת מענה מכריע בדרך לנצחון.

קורסי השחמט שלנו סוחפים ונולדו מתוך עניין לגלות סקרנות וצורך אצל התלמיד, בקורס התלמידים ילמדו לצפות את המהלכים הבאים של היריב כדי לחזות איזה פעולה הולכת לקרות, לאמץ את נקודת המבט של אדם אחר ולהסיק איזו פעולה הוא צפוי לנקוט. (במדעי התנהגות קוראים לזה ליכולת הזו תיאוריית הנפש". זוהי יכולת חיונית להפעלת אמפתיה ובניית קשרים חברתיים בריאים).

היתרונות החינוכים של השחמט רבים ומעניקים כלים נוספים ככישורי חיים לנוער הלומד, השחמט מחבר בין אנשים, מלמד אותך איך לנצח ולהפסיד, עוזר לתלמיד להבין את ההשלכות של מעשיהם , עוזר לתלמיד להתמקד, מפתח יצירתיות בונה בטחון עצמי ומעניק לתלמיד יכולת להישאר רגוע בסביבה תחת לחץ.

השחמט נותן מענה ערכי וחינוכי בין השאר בכך שהוא תורם לפיתוח פרספקטיבה אישית, עוזר לשפר את הזיכרון, מעניק לך את האפשרות להתמקד, השחמט גם מגביר יצירתיות ואת כישורי התכנון, הוא עוזר להפרעות קשב וריכוז ומגביר את המודעות העצמית.

באמצעות משחקי שחמט התלמיד יקבל מעטפת חברתית ופדגוגית תומכת ויחזק ראייה הולסיטית של צרכי התלמדים, יקדם את רווחתם הנפשית יסייע להם בהתמודדות עם משימות הלמידה ועם האתגרים הרבים שעוד יתקבלו בהם בהמשך החיים.

השחמט תורם לסולידריות ואחריות חברתית, מטפח תרבות של קהילתיות ופנאי, מטפח מנהיגות נוער,מאפשר ונותן ביטוי לרב תרבותיות ומכינה לחיים.

 

בין נושאי הלימוד:

  • היסטוריה ותרבות השחמט
  • תנועת הכלים ואפשריות המשחק
  • טקטיקות התקפה נפוצות
  • טקסטיקות הגנה נפוצות
  • מלכודות שחמט
  • כללי אתיקה בשחמט
  • ניתוח משחקים היסטורים
  • פתרון בעיות בשחמט
  • המשך פעיליות בעולם השחמט
  • מגוון אפשריות המשחק, שחמט בהתכתבות, שחמט על זמן ועוד.

רוצים להצטרף לקורסי השחמט שלנו?
להזמין קורס שחמט לארגון שלכם? או מחפשים מורה פרטי?

דברו איתנו, התחילו שיחה עם הבוט וואטסאפ שלנו, שמחכה לכם כאן